آغاز نخستین دوره بلندمدت مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد

عصر روز گذشته طی یک نشست صمیمی، مراسم آشنایی دانش‌اندوزان «نخستین دوره بلند مدت مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد» با اساتید و منتورهای آن برگزار گردید.

این دوره ارزشمند با هدف دانش‌افزایی مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد و با همکاری «شبکه‌ ملی موسسات نیکوکاری و خیریه»، «مدرسه عالی کسب و کار ماهان» و «انجمن حمایت از کودکان توانمند خلاق» سازماندهی شده است.

در این دوره ۳۹ نفر از مدیران ارشد سازمان‌های مردم‌نهاد از سراسر کشور به کسب علم و دانش در حوزه تخصصی «مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد» خواهند پرداخت.

در آیین آغاز این دوره، اساتید محترم از جمله آقایان «عطاالله همایون»، «محمدحسن برکوک»، «یاسر احسان»، «عرفان الله‌وردی» و جناب «توسلی» به معرفی خود پرداختند که همگی از اساتید برتر کشور در حوزه‌های مختلف مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد و کسب و کار هستند.

در ادامه، شماری از منتورها از جمله آقایان دکتر محمود اولیایی؛ «نایب رئیس هیئت‌مدیره شبکه ملی»، علیرضا آتشک؛ «مدیرعامل شبکه ملی»، محمد‌حسن داودی؛ «مدیرعامل مجموعه صبح‌رویش»، علیرضا نبی؛ «مدیرعامل بنیاد خیریه نبی»، آراسب احمدیان؛ «مدیرعامل موسسه محک» و هادی سیاری؛ «نایب رئیس هیئت‌مدیره مدرسه عالی کسب و کار ماهان» از تاثیرات مهم سرفصل‌های آموزشی، نیاز جامعه مدنی به یادگیری علوم مرتبط با مدیریت سمن‌ها و حس خوب همراهی خود با دانش‌اندوزان، سخن گفتند.

همچنین دانش‌‌پذیران نیز در فرصتی ویژه توانستند به معرفی و بیان احساسات خود درباره این دوره بپردازند.

در ادامه سرکار خانم شبنم امینایی؛ «دبیر کارگروه علمی دوره و مشاور مدیرعامل شبکه ملی» موارد پیشنهادی حاضران درمورد نگارش مرام‌نامه دوره را ارائه دادند و از ایشان درخواست تنظیم مرام‌نامه‌ای با توجه به این داده‌ها نمودند. با این اقدام حس مشارکت ویژه‌ای در بین دانش‌اندوزان جریان یافت.

لازم به ذکر است، با توجه به میهمان‌نوازی مجموعه ماهان که فضای دلنشینی برای ارتباط گیری و شبکه‌سازی نمایندگان جامعه مدنی سازمان‌های مردم‌نهاد را فراهم کرده بود، تعامل خوبی بین مدیران موسسات مردم‌نهاد حاضر شکل گرفت.

پایان شیرین این رویداد با برش کیک به دست نیما تهرانی کودک توانمند و با استعداد ایران که در بخشی از برنامه با نواختن پیانو هنرنمایی کرده بود، رقم خورد.