جلسه هیئت‌مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه در موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب برگزار شد.

 صبح روز دوشنبه بیست ‌ویکم خرداد ماه سال جاری، «موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب» پذیرای علی‌اصغر خامنوی، علیرضا آتشک، محمود اولیایی، فریبا مهدیون، پیمان مغازه، محمدحسن داودی، محسن روحی‌صفت و محمد جهانی از شبکه ملی و علی دانش‌منفرد، وحید صباغیان، محمد فراهانی، محمدرضا ترابیان، حمیدرضاحقیقت‌خواه، امیر رسولیان و فاطمه مهاجرانی از موسسه همره افق قریب بود.

این برنامه که با ضیافت صبحانه همراه بود به دنبال برگزاری جلسات هیئت‌مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه در موسسات عضو جهت آشنایی بیشتر با  این موسسات، تدارک دیده شده بود.

در ابتدای جلسه و به رسم همیشگی این جلسات دستور اول به ارائه، گزارش فعالیت‌های موسسه همره افق قریب اختصاص داشت.

در همین راستا و پس از پخش کلیپ معرفی موسسه همره توضیحاتی نیز از جانب نمایندگان این موسسه بیان شد که مورد توجه و تحسین حاضرین قرار گرفت و آرزوی موفقیت روز افزون برای این موسسه را به همراه داشت.

 

در ادامه به بیان دستورات دیگر جلسه پرداخته شد و پس از بیان مطالب مختلف، مصوبات ذیل حاصل گردید:

 

۱. مقرر شد در خصوص مرجع صدور مجوز موسسات متقاضی عضویت در شبکه، تا دریافت لیست رسمی از وزارت کشور با استناد به پاسخ ضمنی این سازمان و مشابه قبل؛ شبکه پذیرای موسسات دارای مجوز از ارگان‌های وزارت کشور، سازمان بهزیستی، وزارت جوانان و ناجا جهت عضویت باشد.

 

۲. مقرر شد با توجه به ظرفیت موجود اساتید با کیفیت داوطلب و سرفصل‌ها و ماژول‌های آموزشی مشخص، مذاکراتی با موسسه ماهان و سایر مجموعه‌های متقاضی برگزاری دوره مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد صورت پذیرد تا بهترین نتیجه درخصوص چگونگی برگزاری دوره دوم مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد حاصل گردد.

 

۳- مقرر شد نخستین برنامه نشست فصلی با همراهی موسسات فعال در حوزه کودکان و با موضوع «کار کودکان در خیابان» به تاریخ ۱۱ یا ۱۲ تیر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور تقریبی ۴۰ نفر در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردد.

 

۴- مقرر شد درخصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی شرکت مدیریت سرمایه دایموند، کارگروهی ویژه متشکل از اعضا هیئت‌مدیره و متخصصین این امر تشکیل گردد؛ تا بررسی‌های بیشتر در این‌باره صورت پذیرد.

 

۵- در خصوص تفاهم‌نامه شبکه ملی با کانون اسلامی انصار، مقرر گردید امضا این قرارداد و شکل گیری همکاری صورت پذیرد.

 

۶- مقرر شد طرح پیشنهادی بازارچه خیریه بیمه پس از صحت‌سنجی و انجام اقدامات لازم به اطلاع موسسات عضو رسانده شود.

 

۷- مقرر شد با هدف اجتماعی کردن سیاسیون، نه انجام یک فعالیت سیاسی، بیانیه‌ای توسط شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه به عنوان نماینده بیش از ۲۲۰ موسسه عضو از سراسر کشور و صدای گویای جامعه مدنی جهت بیان مطالبات و انتظارات جامعه مدنی از شخصی که قرار است به ریاست جمهوری نائل آید تنظیم و پس از بررسی‌ و اصلاحات لازم به منظور حفظ، اعتلا و ارتقاء جایگاه بخش سوم جامعه یعنی همان بخش مدنی که دارای سی هزار عضو است و نقشی بسیار موثر در عمران، آبادانی و رشد کشور دارد، منتشر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *